úterý 13. ledna 2015

Kdo to je Facebook marketingový specialista?

Facebook marketingový specialista

Práce v kanceláři nebo homeoffice? Je to jedno, pokud máte klid na obou místech. Za minulý rok se můj pracovní stůl a postupy zredukovali jen na to, co opravdu potřebuji, co je opravdu důležité (proto ten obrázek v úvodu článku). Prioritou je pro mě prostor a to, abych mohl všechny věci jednoduše pobalit do tašky a vzít sebou ke klientům. Bez macbooku a diáře si pracovní den už ani nepředstavím. Stejně jako bez žlutých papírků, které mi kolegové lepí na stůl a zeď s tím, co mám nebo budu dělat. 



Seděl jsem jednou u stolu v kavárně a poslouchal lidi jak se baví o tom, jak nudnou mají práci. O tom jak by chtěli vydělávat a nejlépe se ani nepohnout. 
Tím opravdu netrpím a pohybu mám docela dost. Navíc se snažím pravidelně cvičit. Na schůzkách mi klienti často říkají, jak bezva a nenáročnou mám práci (zvláště pokud si mě pletou s nějakým firemním markeťákem, který denně sedí u pc a sleduje, kde se mu na monitoru pohybuje kurzor). Ale faktem je to, že si mou práci představují hodně jednoduše. 
 Lidé si pozici Facebook marketing specialisty (názvů je samozřejmě více, hodně mě baví lidé, co mají na vizitce Facebook guru či šaman sociálních sítí, to si vždy představím "GURU JÁRU NADSAMCE" a jdu smíchem do kolen) nebo chcete-li toho člověka, který dělá reklamu nebo jiné věci na Facebooku a sociálních sítích, představují tak, že sedí celý den za počítačem, čte novinky na internetu, sem tam mrkne na sociální sítě a pije hektolitry kafe. Jo jo, však ona se ta reklama na tom „fejsbůku“ zobrazuje sama a ti lidé si dávají vaše zboží do nákupních košíků taky sami jen tak z nudy, že? Možná to tak bude za pár let, ale spíš ne.

Opravdu, ono to tak není. Během dne se nastavují nové reklamní sestavy. Ty reklamy, které běží vyhodnocuji, analyzuji a optimalizuji pro co nejlepší výkon, za co nejmenší finance. Protože firmy mají omezený rozpočet.
To je jen začátek. Nezapomeňte na to, že před každou kampaní je důležitá kreativa, ta se sama nevymyslí a pár nápadů to prostě potřebuje. S klienty se potkávám nejraději osobně, protože je důležité si říct z očí do očí, co jeden od druhého čekáme. Tato práce vyžaduje spolupráci. Samotné potkávání a poznávání nových lidí mě baví, beru to jako dobře využitý čas, který mě vždy něco dá. Jak pozitivně, tak i negativně. 

Krom toho pravidelně školím a přednáším. Jsem pro klienty na telefonu, na mailu. A někdy si připadám, že pracuji v call centru. 
Pokud pro některého z klientů navíc spravuji komplet profil, tak také komunikuji s lidmi, kteří na něj píší. A věřte, že lidé napíší i v neděli v sedm večer a mnohdy očekávají rychlou reakci. 


Je to práce na 24/7 která mě baví a dělám ji dobře...už rozumíte, že jen tak nesedím a nedloubu se v nose?

Žádné komentáře: