úterý 27. ledna 2015

Politici na Facebooku

Marketing politiků na sociálních sítích

Politika je svým způsobem také z velké části marketing. Jde přeci o to v daném období (předvolebním) oslovit lid a prezentovat svou osobu/stranu v tom nejlepším světle. Říct, že VY jste ta pravá osoba a následně s lidmi komunikovat. 


Politik jako veřejně činná osoba by měla mít stránku (Facebook Page), jelikož profilem se myslí osobní Facebook účet. Na stránce budou lidé přibývat v podobě lajků, na osobním profilu v podobě přátel. Proto doporučuji toto řešení.

Facebookem definovaná stránka politika ulehčí nastavení, komunikaci a díky podpoře reklam může politik, popřípadě politická strana zasáhnout cílové voliče (toho by jste osobním profilem nedosáhli). Snadno lze vytvořit publikum pro cílení reklam. Stejně tak jako zachytávat facebook remarketingem návštěvníky webových stránek.
Navíc pro stránku hraje fakt, že pokud politik dělá nějakou reklamní kampaň, potřebujete mít zpětnou vazbu, jak na ni lidé reagují. U profilu nemáte možnost statistik. U Stránky najdete Facebook Insights nebo chcete-li přehledy (demografické údaje, dosah příspěvků, míru zaujetí a jiné vychytávky).




Je jedno jestli děláte politiku na regionální nebo státní úrovni. Důležité je postupovat správně a dělat věci, jak se mají dělat.

Bohužel, jak je vidět z příspěvků většiny politických stran a politiků samotných, je cítit nucenost. Příspěvky postrádají nápad a někteří z politiků samotných přidávají pouze obrázky a fotky billboardů. Facebook není billboard a neslouží k tapetování inzertní reklamy. Musíte být kreativní a aktivně komunikovat. Sdílet to, co je pro lidi zajímavé. Pokud berete Facebook jako nutné zlo a stará se o něj PR oddělení bez zkušeností, to raději Facebook zabalte a nevyužívejte jej.
Politický profil hnutí ANO (jak Facebook, tak i profil Andreje Babiše na Twitteru) dal v minulých volbách jasně najevo progresivitu a aktuální trendy v marketingu. Politici komunikovali, vkládali videa a fotky s lidmi. A důležité je, že v tom stále pokračují.

A co styl komunikace? Na tuto otázku je podle mého jen jedna odpověď. Komunikace by měla být co nejvíce profesní. Pokud chce politik ventilovat osobní věci, má mu k tomu sloužit osobní profil. Tam je spousta prostoru pro osobní komentáře. Pro stránku hraje navíc ještě další důležitý fakt a to je počet správců stránky. Jelikož politik má svůj volební tým, který může do chodu a podpory stránky zasahovat.




Zdroj: lidovky.cz
Podtrženo, sečteno - uvidíme, jak na tom budou politici a jejich strany na sociálních sítích před dalšíma volbama. Snad nás mile překvapí.






Žádné komentáře:

Okomentovat