pátek 2. ledna 2015

Začínáme s Facebook reklamou a v kapse máme 3000,-

Facebook reklama

Každá cesta má začátek a konec. Pokud začínáme, tak si pečlivě hledíme každé investované částky. Potřebujeme znát přínosy každého marketingového kanálu. A to samé platí i s Facebookem. 




Pokud se budeme bavit o tom, co je na začátek vhodné:

Jak je na tom vaše facebook page?

O svůj profil na facebooku jste se zatím starali jen okrajově. Máte na své stránce pár set fanoušků, kteří se zajímají o vaši značku okrajově, někdy klikají na vámi postovaný obsah a sem tam nějaká ta komunikace? To je realita firem českého facebooku. Protože se o stránku neumí starat. Nebo máte 30000 fanoušků, které jste nakoupili někde ani nevíte kde, jen proto, že se leštíte ego? Na to narážím bohužel také často.
Fanoušek je potenciální klient a je pro život stránky důležitý. Neplatí to ale u fanoušků nakoupených. Ti o vás zájem rozhodně nemají.


Co obor podnikání?

Je rozdíl pokud propagujete slevový portál, energy drink, restauraci nebo zvířecí krematorium a pojišťovnu. Obor podnikání se řešit musí. Společnosti v zábavním průmyslu, to mají na Facebooku lehčí. Společnosti, které pracují v odvětvích jako pojišťovny, právní kanceláře, finanční poradny to budou mít trochu těžší. Strategie propagace se budou lišit.

Co webovky?

Víte co je moderní web? Jak je na tom váš konverzní poměr? Řešíte UX (user experience)? Pokud si nestojíte za vzhledem a funkčností webu doporučuji konzultaci. Mějte napaměti, že po kliknutí na facebook reklamu se lidé směrují na váš web a tam nakupují. Mějte jej vyladěný.

Co ty 3000 KČ?

Za pár korun a to doslova si nechte na stovkomatu nebo easytasku vytvořit cover a profil fotografii. Facebook stránka vás reprezentuje. Pokud máte vlastního grafika, ušetříte.
Dalších 2500 Kč investujte do reklamy na Facebooku. Nastavte si denní limit např. 200 KČ na deset dní. Podpořte to, co chcete propagovat. Získejte nové fanoušky. Reklamou oslovujte i návštěvníky webu pomocí remarketingu.
Tyto kroky potřebují určitou znalost prostředí Facebooku, marketingu a chtějí praxi. Tak to prostě je, nikdo nemá moudrost světa a neví vše. Taky nejsem expert na jadernou fyziku. 
Jsou tu základy, které pochopí většina, ale pak jsou tu další nastavení, ladění a odstraňování chyb, vyhodnocování a analytika. Troufáte si na to?
Dnes máte 3000 Kč a chcete propagaci na Facebooku? Co budete mít ale zítra, když výsledek nebude podle vašeho očekávání?

Investujte tyto peníze do vzdělání vás samotného nebo vašeho zaměstnance. Od ledna pořádám 2x do měsíce školení, na kterém si spolu projdeme, jak vše funguje, co dělat a co ne, jaké jsou aktuální trendy a vy pak následně nastavíte vše tak, aby účinek reklamy byl MAXIMÁLNÍ.

Žádné komentáře:

Okomentovat