pátek 6. února 2015

Sociální sítě v ČR



Sociální sítě - marketing
Život bez Facebooku a denního kontrolování novinek v news feedu si dnes už málokdo dokáže představit, stejně jako nové fotografie lidí na Instagramu nebo Pinterestu. Hold život se změnil a posunul se o velký kus dál. 

Ve chvíli, kdy vlastníte firmu a řešíte propagaci, zvýšení povědomí o značce či produktu, chcete navýšit návštěvnost webu, vybudovat důvěru a mít kvalitní fanouškovskou základnu, tak v tu chvíli vám nahrává stále rostoucí popularita sociálních sítí. 

 Silnou pozici zaujímá v ČR jednoznačně Facebook, který má zásah přes 4.2 miliónů uživatelů. Jinými slovy, 60% naší internetové populace má účet na Facebooku. Na to jak jsme malá zem, je to super číslo. V ČR je na internetu cca 7 mil.uživatelů. Jednoduše řečeno, pokud vaše firma neexistuje na Facebooku, tak neexistuje vůbec. 
Dnes, když se potenciální zájemce chce přesvědčit o kvalitách výrobku nebo služby, tak zabrousí právě na sociální sítě. 
Proč? Protože se tam odehrává veškerá interakce mezi lidmi zapojenými do konverzací, jsou tam připomínky, rady a názory, které lidi zajímají. Doporučuji proto mít ve firmě člověka, který bude za tento marketingový kanál zodpovědný, bude proškolený na komunikaci, zvláště krizovou a bude zvládat reklamu na Facebooku.

Na socíální síti Twitter je nás v ČR přes 180 tisíc. Jejím kouzlem je vše důležité říci v malém počtu znaků (140 znaků). Jako svůj nejrychlejší komunikační kanál ho používají světová média, vlivní blogeři, celebrity, instituce.

Pak tu máme LinkedIn. Síť se zaměřením na profesní život, odborníky a funguje jako databáze budoucích zaměstnanců při HR náborech (síť pro headhuntery). Je na ní cirka 500 tisíc lidí ve věku 25 až 55 let. Naleznete na ní absolventy, managery i majitele firem. Pokud ještě nemáte účet na LinkedIn, vyplatí se založit. LinkedIn by se neměl podceňovat při prodeji, kde je cílem bonitní klientela. Firmě poslouží profil i k náboru zaměstnanců do pozic managerů, obchodníků.

A co takhle síť od Googlu? Google+ má již přes 0,5 miliónu uživatelů a trend je stále rostoucí. Proč ji využívat? Google+ přímo podporuje SEO vašeho webu. Ale jednoduché to jen tak nebude. Platí zde pravidlo, že jen kvalitní a pro veřejnost zajímavá G+ stránka, bude přinášet zájem a dobrou zpětnou vazbu od lidí. Máte člověka, který ji založí nebo bude odborně spravovat? Google+ je zatím malá síť, ale má velký potenciál.

Instagram se posunul z populárního kurvítka fotek, k aplikaci kterou koupil Facebook. Je to sociální aplikace, která i nadále obrovsky roste. V ČR je přes čtvrt miliónu uživatelů. Na Pinterestu je v ČR cca 60 tisíc uživatelů a má tu výhodu, že je velice jednoduchý na užívání. Tyto sítě jsou o obrázcích, takže musíte mít takové zboží nebo služby, které jsou vhodné těmito sítěmi prezentovat.

Nepodceňujte sociální sítě a dejte jim šanci, vrátí se vám to. 


Je až zarážející, kolik peněz firmy dávají do tištěné reklamy a billboardů. Z těchto reklam nikdy nebudete mít přesná čísla. A podle toho jak se sami chováte, když vám v ruce přistane nějaký leták a rovnou jej hodíte do koše stejně tušíte, že se na ně většina lidí vůbec nepodívá. Tak proč do nich přehnaně investovat. U reklam na Facebooku nebo soc.sítích všeobecně máte tvrdá data. Kolik to vidí lidí, kolik to stojí, kolik se objednává atd. Chápete už?



školení facebook marketingu

Žádné komentáře: